InsyaAllah... Ada Jalannya. InsyaAllah... Allah Akan Bersamamu!

Sunday, December 11, 2011

PRU13 Pada 11-03-2012?

Assalamualaikum wrwb.

Semalam semasa melakukan kunjungan ke sebuah pusat percetakan di Ipoh, sembang panjang jugaklah dengan tuan kedai. Maklumlah, masa tu hujan... jadinya seronoklah berborak sementara tunggu hujan reda. Pertama kali saya sampai ke situ dan pertama kali juga bertemu muka dengan pemilik pusat percetakan itu. Jadi, banyak jugaklah yang ditanya dan dibincangkan.

Masa sembang-sembang pasal percetakan ni, terkeluarlah secara spontan dari mulut pemilik pusat percetakan ni... Katanya, "Election Mac nanti, saya dapat tahu." Confident betul dia dengan cakap dia tu. Lepas tu dia tambah lagi, "Diorang sudah fix itu election date on 11th March, sebab PM suka dengan nombor 11. Dulu orang ingat dia mahu buat 11.1, tapi tak jadi. Sekarang saya rasa jadi lah". Dia pun terus tengok kalendar 2012 yang sedang dalam proses cetakan di beberapa meja. "Betullah, 11 Mac 2012 hari Ahad, betullah agaknya election on that day!" Ada masa nampak confident, ada masa macam agak-agak pulak... biar dia lah!

Memang PRU13 jadi bahan sembang ramai orang sejak sekian lama. Dengan bermacam isu yang timbul di negara kita, tarikhnya dan bermacam perkara yang berkaitan dengannya memang jadi bahan bualan (dan kadang jadi bahan ketawa) di merata tempat.

Apa pun, dah ready ke nak mengundi? Dah buat analisa ke isu-isu yang digembar-gemburkan sejak beberapa bulan ini? SEronok juga memikir dan berbincang tentang NFC (National Feedlot Corporation), kegilaan kepada nombor 11, isu fitnah seks, keceluparan pemimpin-pemimpin MCA dan DAP menentang hudud, isu rasuah yang belum habis-habis, Perkasa yang sibuk nak bersilat, kisah Prof Abdul Aziz Bari yang dah letak jawatan hasil mainan politik di UIA. Ada macam-macam lagilah...

Jom kita pikir-pikir .... nak undi siapa, ye?

No comments:

Post a Comment